lördag 6 november 2010

Jag älskar dig?

De tre små orden, med så stor mening. När det kommer till dem finns det inget som är rätt eller fel, det finns bara åsikter. Jag är en av dem som inte slänger runt med dem för mycket. En del säger, "livet är kort, säg det så mycket som möjligt", och jag kan förstå varför. Men slänger man runt med det för mycket, tycker jag det förlorar sin mening. Jag säger bara jag älskar dig till en man, när jag känner att det inte finns något annat som kan förklara hur jag känner för honom, och när jag känner mig redo, antar jag. Därför blir det en sinnes sjukt laddad mening för mig. Kärlek och hur det funkar är fruktansvärt sött tycker jag, läste om det i illustrerad vetenskap (bara den bästa tidningen ever.) Det stog att när det kommer till kärlek är det som två bägare med vätskor i huvudet, när man blir kär i någon släpps ena vätskan ut i kroppen, som ger en fjärilar i magen och hela den biten, man blir nykär helt enkelt, detta har verkan i kroppen i ungefär ett och ett halvt år, och om man då fortfarande har något med den man är kär i, släpps vätskan ur den andra bägaren ut i kroppen och det är då kärleken går djupare, men är inte nykär längre, men man älskar varandra. Har man inget mer ihop, så släpps inte vätskan ut, vilket slutar i ett uppbrott. 


Ser ofta på bilddagboken och runt mig, några som varit ihop i två veckor säger jag älskar dig, vilket inte är fel, men det känns som att efter två veckor borde man inte veta det än, eftersom man fortfarande bara är nykär. Kommer ihåg i högstadiet, en kompis fick pojkvän och det var fruktansvärt söta och nykära, efter inte ens en månad ville hon förlova sig, när jag frågade varför svarade hon "För det känns så rätt". Men det är klart det känns rätt, ni är ju fortfarande nykära, då är allt perfekt! Paret i fråga gjorde slut efter exakt ett och ett halvt år, efter den tiden man slutar vara nykär. Men sånt här är så olika bland folk. Mina föräldrar förlovade sig och gifte sig efter bara ett halvt år tillsammans, de har nu varit gifta i 30 år, så det betyder inte att det inte funkar att förlova sig tidigt. Vet bara att jag inte skulle ta den risken. Jag och Filip är inne på vår tredje månad ihop, jag är fruktansvärt kär i honom, men älskar.. så långt har vi inte kommit än. Men jag tvivlar inte på att vi kommer dit snart<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

uttryck dig